متخصص اعصاب و روان

اگر به دنبال یک متخصص اعصاب و روان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات کلینیک دکتر ذاکری می باشد.

این کلینیک با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و همچنین برترین راه ها و متد های درمان آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه اعصاب و روان می باشد.

دکتر ذاکری به عنوان متخصص اعصاب و روان شما را در روند درمان همراهی می کند و از روش ها و متد های روانپزشکی و همچنین روانشناسی برای درمان بسیاری از اختلالات استفاده می کند.

اختلالات و بیماری های روانی باعث تاثیر بر افکار، احساسات و همچنین رفتار بیمار می شود.

این شرایط می تواند بر توانایی ها و همچنین نحوه عملکرد فرد نیز تاثیر بگذارد.

افرادی که دچار بیماری های اعصاب و روان هستند نمی توانند زندگیی عادی و نرمالی در محیط کار، مدرسه و یا دانشگاه داشته باشند.

متخصص اعصاب و روان

انواع بیماری های روانی

در اینجا شما را برخی از مهم ترین اختلالات و بیماری های روانی آشنا می کنیم که می توانید با کمک متخصص اعصاب  روان آن ها را بهبود بخشید.

به خاطر داشته باشید که این اختلالات در افراد مختلف متفاوت است.

اضطراب شدید

به طور میانگین سالانه حدود 40 میلیون از جمعیت بالای 18 سال در آمریکا دچار اضطراب می باشند.

اضطراب شدید باعث می شود تا فرد در موقعیت های مختلف رفتار های پر استرس از خود نشان دهد و نتواند به درستی در مورد مسائل مختلف تصمیم گیری کند یا رفتار مناسبی را در موقعیت های مختلف داشته باشد.

اگر اضطراب فرد تحت درمان قرار نگیرد ممکن است حالت های جدی تری را به خود بگیرد و برخی از این حالت ها عبارت اند از:

  • حملات پانیک
  • علائم فیزیکی از جمله درد، سر درد و … می باشد.
  • کابوس های شبانه
  • وسواس فکری
  • ترس از تنها ماندن در خانه
  • ترس از قرار گرفتن در شرایط مختلف اجتماعی

بهترين متخصص اعصاب و روان

بهترین متخصص اعصاب کجاست؟ آیا می دانید وظیفه یک متخصص اعصاب  و روان چیست؟

همانطور که می دانید دکتر ذاکری به عنوان بهترین متخصص اعصاب و روان در تهران شناخته شده است.

در زمان انتخاب بهترین متخصص اعصاب و روان لازم است تا در مورد ویژگی ها و مشخصات پزشکتان به خوبی دقت کنید.

خصوصیات شخصی ممکن است ذاتی یا به دست آمده باشد. روانشناسان موفق دارای بسیاری از ویژگی های بین فردی ای هستند که شما  آن ها را در یک دوست، مربی و یا منتور جستجو می کنید.

متخصص اعصاب و روان حرفه ای گرم، قابل دسترس، مشوق و شما است. علاوه بر این، روانشناسان نیاز به آموزش مناسب و مدارک تحصیلی برای مشاوران به بیماران دارند.

برخی از مشخصه های یک متخصص اعصاب و روان خوب شامل:

  • اشتیاق برای یادگیری

تعهد به یادگیری مادام العمر یک روانشناس، کار درست بودن او را مشخص می کند. از آنجایی که ایده های جدید و رویکردهای درمانی به طور مداوم ظهور می کنند، روانشناسان باید با حضور در سمینارها، با بررسی نتایج تحقیقات مبتنی بر تحقیق و مشاوره با همکاران، باید از حرفه خود قرار گیرند.

تمایل به کمک به مردم می تواند باعث دوری وی شود، اگر روانشناس به اندازه کافی آماده کار با نوع خاصی از بیمار یا وضعیت بیمار را نداشته باشد. مشاوره نامناسب یا تشخیص نادرست می تواند عمیقا به یک بیمار آسیب برساند. روانشناسان باید آمادگی این را داشته باشند که در مواقعی که نیاز به آموزش بیشتری دارند، اقدام کنند.

  • همدلی

روانشناسان دارای همدلی و نگرانی واقعی هستند. آنها متوجه تفاوت های ظاهری در صوت و زبان بدن می شوند. مهارت هایی مانند گوش دادن و انعکاس فعال، بیماران را تشویق می کنند تا افکار، احساسات و عقاید سرکوبگر را به اشتراک بگذارند.

روانشناسان ارتباطات و پذیرش احساسات قدرتمند را تخلیه می کنند. آنها در هنگام کار با بیماران زندانی، مانند مجرمان جنسی، در تلاش برای درک آنها و تغییر آنها، واکنش ها و احساسات خود را مدیریت می کنند.

  • توانایی حل مسئله

اگر چه وسوسه انگیز است، اما روانشناسان در برابر ارائه پیشنهاد مقاومت می کنند. در عوض، آنها صبورانه منتظر بیمار برای باز کردن، شناسایی مشکلات و بیان دلایل نارضایتی از شرایط زندگی هستند. انگیزه با اشاره به اختلافات بین اهداف بیمار و رفتار نادرست مطرح شده است.

  • ایجاد حد و مرز درست

روانشناسان به مرزها پایبند هستند و هرگز از خط حرفه ای، درمان های مخصوص عبور نمی کنند. آنها فاصله مناسب شخصی را حفظ می کنند. به بیماران دستورالعمل هایی برای دریافت کمک پس از ساعت زمانی که روانشناس در دسترس نیست، ارائه می شود. روابط عاشقانه با بیماران هرگز به دلیل دیفرانسیل قدرت، قوانین اخلاقی و قوانین بهره برداری جنسی در نظر گرفته نمی شود.

  • امانت داری

برای بیماران این که آیا روانشناس قابل اعتماد است یا خیر بسیار مهم است. روانشناسان نشان می دهند که آنها می توانند با تأکید بر محرمانه بودن اعتماد کنند. به عنوان بخشی از موارد اولیه، بیماران از حقوق حفظ حریم خصوصی خود مطلع می شوند و از هر گونه استثناء احتمالی به محرمانه بودن، مانند تهدیدات آسیب قریب الوقوع به خود و دیگران مطلع می شوند. روانشناسان بیماران را اطمینان می دهند که آزاد هستند تا افکار و احساسات را بدون قضاوت به اشتراک بگذارند. بازخورد به بیماران سازنده و حمایت کننده است.

  • صبوری

روانشناسان واقع گرایان هستند که می دانند که رفتارهای طولانی مدت، رفتارهای ناسازگار را نمی توان به سرعت بازنویسی کرد. به جای اینکه به مشتری بگویید چه چیزی را تغییر دهید و چگونه آن را تغییر دهید، آنها صبورانه مشتری را در روند کشف خود هدایت می کنند.

آنها قبول می کنند که پیشرفت غیر خطی است و شکست ها رایج هستند. بیماران عصبانی یا مقاومتی مجبور نیستند تا قبل از اینکه آماده باشند این کار را انجام دهند.

  • فاکتور های اخلاقی سخت

روانشناسان اخلاقی استانداردهای تعیین شده توسط هیئت مدیره صدور مجوز دولتی خود و کد اخلاقی انجمن روانشناختی را در نظر می گیرند. آنها آزادی، صداقت و شفافیت را نشان می دهند. همه چیز از مشاوره بیماران به نوشتن یادداشت به صورتحساب بیمه بالاتر از حد مجاز است. رفتارهای روانشناسان اخلاقی با نگرش ها و ارزش های خودشان هماهنگ است.

  • حساسیت فرهنگی متقابل

خودآموزی و تعهد به تنوع، یک روانشناس موثر را نشان می دهد. رویکرد برش کوکی برای تشخیص و درمان بیماران در یک جامعه پلورالیستی( کثرت گرا) کار نمی کند. روانشناسان اجتماعی آگاهانه، سازه های اجتماعی را درک می کنند، مانند نژاد، قدرت، امتیاز و سرکوب سیستمیک.

متخصص اعصاب و روان

مغز و اعصاب شاخه پزشکی است که با مطالعه و درمان اختلالات سیستم عصبی درگیر است. سیستم عصبی یک سیستم پیچیده است که فعالیت های بدن را تنظیم و هماهنگ می کند. این سیستم دو بخش عمده دارد:

  • سیستم عصبی مرکزی: مغز و نخاع
  • سیستم عصبی محیطی: سایر عناصر عصبی مانند چشم، گوش، پوست و سایر گیرنده های حسی

به پزشک متخصص عصب شناسی، متخصص مغز و اعصاب گفته می شود. این متخصص مغز و اعصاب درمان اختلالات تأثیر بر مغز، نخاع و اعصاب را انجام می دهد مانند:

  • بیماری مغزی مانند سکته مغزی
  • بیماریهای دمیلینه کننده سیستم عصبی مرکزی مانند مولتیپل اسکلروز
  • اختلالات سردرد
  • عفونت های مغز و سیستم عصبی محیطی
  • اختلالات حرکتی، مانند بیماری پارکینسون
  • اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک جانبی (بیماری لو گریگ)
  • اختلالات تشنج مانند صرع
  • اختلالات نخاع
  • اختلالات گفتاری و زبانی

متخصصان مغز و اعصاب عمل جراحی را انجام نمی دهند. اگر یکی از بیماران آنها نیاز به عمل جراحی داشته باشد، آنها را به جراح مغز و اعصاب ارجاع می دهد.

آموزش برای تبدیل شدن به یک متخصص مغز و اعصاب در ایالات متحده

چهار سال آموزش پیش پزشکی در دانشکده یا دانشگاه

چهار سال دانشکده پزشکی که منجر به مدرک M.D یا D.O. مدرک می شود.

یک سال کارآموزی در پزشکی داخلی یا پزشکی / جراحی

حداقل 3 سال آموزش تخصصی در یک برنامه اقامت معتبر عصب شناسی

بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب همچنین به یک زمینه از عصب شناسی مانند سکته مغزی، صرع، عصب عضلانی، داروهای خواب، مدیریت درد یا اختلالات حرکتی، بیشتر فعالیت دارند.

فوق تخصص اعصاب و روان بزرگسالان

اگر به دنبال متخصص اعصاب و روان برای بزرگسالان هستید لازم است تا فاکتور های متعددی را مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب یک تراپیست خوب می تواند به عنوان یکی از بزرگ ترین تصمیماتی باشد که میگیرید.

انتخاب یک درمانگر خوب می تواند اولین قدم برای بهبودی مشکلات و اختلالات روانی باشد.

خصوصیات یک درمانگر خوب

یک متخصص اعصاب و روان دوستتان نیست که پای درد و دل و صحبت های شما بنشیند و از روی بی آگاهی شما را مشاوره و راهنمایی کند.

یک متخصص به شما کمک می کند تا خودتان بتوانید الگو های رفتاری نادرست را تشخیص دهید و آن ها را تغییر دهید.

یک درمانگر به شما کمک می کند تا شما رشد پیدا کنید و راه حل بسیاری از مسائل را پیدا کنید، او شما را قضاوت نمی کند.

در مورد انتخاب یک متخصص اعصاب و روان لازم است تا بسیار دقیق عمل کنید.

زمانی که نمیدانید چطور باید در مورد مسائل مختلف تصمیم گیری کنید و در شرایط مختلف دچار سردرگمی می شوید و کنترل بسیاری از چیز ها را از دست می دهید لازم است تا به فکر مراجعه به درمانگر باشید.

بسیاری از افراد در دوره ای از زندگی خود نیاز پیدا می کنند تا نزد روانشناس بروند تا بتوانند راحت تر شرایط بحرانی را پشت سر بگذارند.

اگر به افسردگی دچار شده اید، یا مشکلاتی در مورد روابط عاطفی خود دارید، اگر بسیار مضطرب هستید و استرس های شدید را تجربه می کنید لازم است تا از یک رواندرمانگر کمک بگیرید.

بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب

دکتر ذاکری را می توان به عنوان بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب دانست.

متخصصان مغز و اعصاب پزشکانی هستند که مشکلات مغز و سیستم عصبی را تشخیص و درمان می کنند. آنها جراحی نمی کنند. اگر فکر می کنید بیماری دارید که به مراقبت های تخصصی نیاز دارد، بهتر است به متخصص نیاز پیدا کنید.

یک متخصص مغز و اعصاب حداقل دارای مدرک دانشگاهی و 4 سال دانشکده پزشکی به علاوه 1 سال کارآموزی و 3 سال آموزش ویژه در زمینه عصب شناسی است. بسیاری نیز وقت خود را صرف یادگیری در مورد یک زمینه خاص، مانند اختلالات حرکتی یا مدیریت درد می کنند.

از آنجا که عصب شناسی با مغز و کل سیستم عصبی شما سروکار دارد، شرایط بسیاری وجود دارد که یک متخصص مغز و اعصاب می تواند تشخیص و درمان را شروع کند.

متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران

اگر به دنبال یک متخصص داخلی مغز هستید بهترین انتخاب می تواند کلینییک دکتر ذاکری باشد.

آزمایش و تشخیص روشهای عصبی

وقتی متخصص مغز و اعصاب را می بینید، در مورد تاریخچه پزشکی و علائم شما با شما صحبت خواهند کرد. شما همچنین یک معاینه بدنی خواهید داشت که بر مغز و اعصاب شما تمرکز دارد.

یک متخصص مغز و اعصاب موارد زیر را در شما بررسی می کند:

  • وضعیت روانی
  • سخن، گفتار
  • استحکام – قدرت
  • هماهنگی
  • رفلکس ها
  • حسی (چقدر احساسات را حس می کنید)

آنها ممکن است ایده خوبی از تشخیص شما از تست داشته باشند اما برای تأیید آن احتمالاً به آزمایش های دیگری نیز احتیاج دارید. بسته به علائم شما، می توانید موارد بسیاری را دچار باشید.

آزمایش خون و ادرار برای جستجوی عفونت، سموم یا اختلالات پروتئین

آزمایشات تصویربرداری از مغز یا ستون فقرات برای جستجوی تومورها، آسیب دیدگی مغز یا مشکلات مربوط به رگ های خونی، استخوان ها، اعصاب یا دیسک های شما

و …..

برای درمان بسیاری از اختلالات خود می توانید به بهترین متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید.

02122260067