متخصص روانپزشک و درمان حمله ی پانیک

درمان وسواس
متخصص روانپزشک و درمان وسواس
نوامبر 9, 2019
جدایی
متخصص روانپزشک و درمان اضطراب جدایی در کودکان
نوامبر 19, 2019

متخصص روانپزشک و درمان حمله ی پانیک

متخصص روانپزشک

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر دنبال درمان حمله ی پانیک هستید، متخصص روانپزشک تنها کسی است که می تواند به شما کمک کند. برای خواندن مطلب متخصص روانپزشک و درمان وسواس می توانید به سایت مراجعه کنید.

متخصص روانپزشک و درمان حمله

درمانگر شما ابتدا با آزمایش تشخیص می دهد که شما دچار حمله ی پانیک، یا اختلال آن و یا تحت تاثیر عوامل دیگر قرار گرفتید، مانند مشکلات قلبی یا تیروئیدی، با نشانه هایی که حملات پانیک را دور از شما قرار می دهد.

برای تشخیص و درمان حمله ی پانیک شما می بایست:

  • آزمایش کامل بدهید.
  • آزمایش خون برای چک کردن تیروئید و یا دیگر شرایط محتمل و همچنین آزمایش هایی برای قلب و نوار قلب از شما گرفته می شود.
  • متخصص روانپزشک از شما درباره ی حالات روحی، ترس یا نگرانی ها، موقعیت های استرس زا، مشکلات عاطفی، شرایطی که شما از حضور در آن اجتناب می کنید و وضعیت خانوادگی تان سوال می کند.

ممکن است احساس کنید که درمانگر شما، در زندگی شخصی شما دخالت و کنجکاوی می کند. همچنین ممکن است از شما درباره ی مصرف الکل و یا مواد مورد استعمال نیز سوالاتی بپرسد.

متخصص روانپزشک

معیارهای درمان حمله ی پانیک

هر کسی که دچار حمله ی پانیک می شود حتما دچار بیماری پانیک نیست. برای درمان حمله ی پانیک انجمن روانپزشکی آمریکا لیست زیر را منتشر کرده اند:

  • ممکن است شما مکرر دچار حمله ی پانیک شوید.
  • حداقل یکی از حملات دست زده به شما در یک ماه یا بیشتر به دلیل نگرانی درباره ی حمله ی  دیگر بوده است؛ ترس مداوم از نتایج حمله مانند از دست دادن کنترل خود، حمله ی قلبی یا “دیوانه یا عصبانی شدن”، یا تغییرات مشخص در رفتار، مانند اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت هایی که شما گمان می کنید ممکن است در آن دچار حمله ی پانیک شوید.
  • حملات پانیک به دلیل مصرف دارو یا مواد دیگر، موقعیت های پزشکی، یا دیگر شرایط روحی و روانی مانند فوبیای اضطراب اجتماعی یا بیماری های وسواسی رخ نمی دهد.
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
درمان استرس و اضطراب با rTMS

در مطالب بعد از رجوع به متخصص روانپزشک برای درمان حمله ی پانیک، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

02122260067