درمان وسواس شستشو

برای درمان وسواس شستشو لازم است تا برای

شستشو و تمیز کردن افراطی شناخته شده ترین و شناخته شده ترین علائم OCD است. افرادی که دارای این نوع OCD هستند می توانند به طور دائمی درگیر وسواس آلودگی شوند.

دکتر ذاکری به عنوان متخصص اعصاب و روان در زمینه درمان بسیاری از اختلالات از جمله OCD فعالیت دارد.

درمان قطعی وسواس شستشو

افراد مبتلا به ترس آلودگی به طور معمول درگیر شستشوی بیش از حد می شوند تا خاک و میکروب ها را از بین ببرند، تا فقط احساس تمیزی کنند. این اغلب شامل شستشوی دست بیش از حد یا مکرر است. شستشوی دست ممکن است طبق اصولی خاص انجام شود ، جایی که فرد هر انگشت را به صورت جداگانه و گاهی اوقات حتی در زیر هر ناخن تمیز می کند. غیر معمول نیست که افرادی که این نوع OCD دارند ، دست هایی داشته باشند که قرمز و پوسته پوسته داشته باشند و حتی ممکن است دستشان دچار خونریزی شود. پس از تمیز کردن دست ها، فرد سپس شیر را با یک شیء دیگر مانند حوله یا دستمال، با دقت می بندد تا از آلودگی مجدد دست ها جلوگیری کند. دستکش های وسواس همچنین ممکن است در استفاده بیش از حد از ضد عفونی کننده دست بین سفرها به سینک شرکت کنند.

وسواس شستشوی دست

بیماران مبتلا به شستشوی دست وسواس ، شستشوی بیش از حد و تکراری دست خود را در تلاش برای رفع پریشانی شدید مرتبط با ترس وسواس و غیرمنطقی از آلودگی انجام می دهند.

شستشوی مکرر دست اغلب باعث ایجاد تغییرات مشخص پوست دست ها یا تشدید شرایط پوستی موجود می شود. شستشوی وسواس دست اغلب یک بیماری روانی ناتوان کننده است که در فعالیت های بیمار و کیفیت زندگی بیمار دخالت می کند.

وسواس شستشو

چه کسی مستعد شستشوی دست وسواسی است؟

شستشوی دست وسواس در بیماران مبتلا به اختلال وسواس و (OCD) رخ می دهد.

OCD با افکار، تصاویر وسواس گونه و تکراری مشخص می شود ، یا با اجبار متشکل از آیین ها و رفتارهای مکرر استفاده می شود. اینها به منظور کاهش اضطراب و پریشانی مربوط به وسواس فرد انجام می شود.

OCD یک اختلال شایع است که شیوع زندگی در سراسر جهان 2 ٪ در جمعیت عمومی تخمین زده می شود. تقریباً 16 ٪ از کل بیماران مبتلا به OCD از نوعی اجبار شستشو رنج می برند ، که با شستشوی مکرر و آیین های وسواس دست تا 50-100 بار در روز تجلی می یابد.

چه عواملی باعث شستشوی دست به صورت وسواسی می شود؟

علت OCD و شستشوی دست وسواس نامشخص است و شامل عوامل بیولوژیکی و روانی اجتماعی است.

تصور می شود که سروتونین انتقال دهنده عصبی در توسعه OCD نقش ایفا می کند زیرا آزمایشات متعدد نشان داده است که مهار کننده های انتخابی بازگرداندن سروتونین (SSRI) برای مدیریت علائم OCD مؤثر است.

درمان شناختی رفتاری برای OCD اعمال شده است، بر این اساس که رفتارهای وسواسی طبق چندین مدل روانشناختی آموخته و شرط می شوند.

وسواس شستشو در نوجوانان

همه بچه ها نگرانی و شک دارند. اما بچه های مبتلا به اختلال وسواس (OCD) غالباً نمی توانند نگرانی را متوقف کنند ، هر چقدر هم که بخواهند. و این نگرانی ها غالباً آنها را وادار می کند که بارها و بارها به روشهای خاصی رفتار کنند.

هنگامی که این اتفاق بیفتد، تشخیص اختلال وسواس (OCD) ممکن است مناسب باشد OCD باید توسط یک متخصص بهداشت روان مناسب تشخیص داده شود. حداقل 1 در 200 کودک و نوجوان در ایالات متحده OCD دارند.

OCD با وجود تلاش برای متوقف کردن فکر کردن در مورد آن (وسواس) و همچنین داشتن آیین یا کارهایی که شخص باید انجام دهد برای جلوگیری از وقوع اتفاق بد (اجبار) ، نگران کننده یا فکر کردن در مورد چیزی است. OCD شبیه به زنگ خطر است ، باعث می شود فرد با آن نگران چیزی باشد که مضر یا خطرناک است.

برای درمان وسواش شستشو می توانید با کارشناسان ما با شماره 02122260067 تماس بگیرید.

02122260067